Dosáhnout na internetu toho, aby váš web našel i ten, kdo ho nehledá, se vám nejspíš nepovede bez optimalizace. SEO návod, na jakém principu tato úprava stránek pro fulltextové vyhledávače funguje, najdete v přehledném článku. Pochopíte, jak se hůře dohledatelná platforma může prostřednictvím SEO transformovat na vysoce navštěvovanou a ziskovou webovou stránku.. Taková optimalizace má tři následující fáze.
Proč začínáme on-page optimalizací a řešíme technické SEO
Správný návod, jak může podnikatel prostřednictvím online stránek vydělávat, by měl v první řadě popisovat vnitřní změny, které nastolí technická část takzvané on-page optimalizace. Konkrétně se jedná o nalezení a odstranění chyb v kódu www a nastavení indexace. Bez ní totiž nemohou roboty web procházet a zobrazovat uživatelům, ani kdyby představoval ideální odpověď na jejich dotaz. Přestože oprava indexace zabere jen pár minut, dokáže až zázračně vzkřísit návštěvnost a konverzi jakékoliv platformy.
Optimalizace se poměrně často dotýká i zmenšování zbytečně velkých dat, která brzdí načítání webu. Každá vteřina navíc odradí stovky potenciálních zájemců od jeho procházení, což se projevuje jako nedostatek rezervací a objednávek.
V neposlední řadě zjednodušíme pomocí SEO i samotnou strukturu neboli členění www. Tím usnadníme návštěvníkům i vyhledávačům orientací v nabídkovém menu. Od lidí si tím vysloužíme větší ochotu nakupovat a stroje nám zase přiřadí nějaké přednostní místo ve výsledku fulltextového hledání.
Tolik ve zkratce k typické technické optimalizaci, která v našem univerzálním SEO návodu nesmí chybět.
Jak stoupá rentabilita po optimalizaci textů
Takzvané obsahové on-page SEO přichází na řadu hned po technické správě webu. Seznamte se opět se stručným návodem, jak na to.
Specialisté si nejprve vytipují klíčová slova – anglicky keywords – zadávaná do Googlu či Seznamu v souvislosti s vaším zbožím a službami. Pokud je na stránkách nepoužíváte, je tam pro dosažení většího počtu prodejů nezbytné tato keywords doplnit. Abyste díky nim obsadili co nejvyšší pozici ve vyhledávači, měla by zaznít v url adresách jednotlivých podstránek, v metadatech, v nadpisech a pochopitelně i v běžných textech. Stejně tak se podle potřeby využívají klíčová slova na popiscích u fotografií a kromě nich zakomponují copywriteři do obsahu i vhodná synonyma. Během přetextování dohlédnou též na gramatickou a stylistickou správnost, aby vám zákazníci neutíkali z webu jen kvůli hrubkám a nesmyslným nebo nicneříkajícím formulacím.
Správně provedená textová optimalizace – anglicky SEO – pak funguje jako mucholapka na roboty i na platící klienty.
Návod na odkazovou optimalizaci
Off – page SEO, které se provádí mimo domovské www, se podle návodu expertů může zahájit registrací do internetových katalogů firem a zboží. Pokud v nich chybí základní bezplatné profily včetně adresy webu, automaticky tím zaujímáte méně frekventovanou příčku ve fulltextových vyhledávačích. Přitom v rámci této externí optimalizace stačí, když figurujete zhruba ve čtyřech hlavních katalozích.
Dále rozvíjíte SEO tím, že publikujete PR články o předmětu vašeho podnikání. Bytový designér může například psát návody pro laiky, jak si vkusně zařídit či vymalovat byt a zveřejňovat je na portálech o bydlení. Když se v těchto čtenářsky užitečných textech objeví proklik na vaše mateřské stránky, zase tím vylepšujete jejich nalezitelnost v síti.
Jak jste z uvedených tří fází optimalizace viděli, spočívá její kouzlo v komplexním zdokonalení webu. Právě tím SEO na více frontách postupně zlepšuje hodnocení stránek a roboty je pak nabízí uživatelům stále častěji a častěji. To je návod, jak komerčnímu i nekomerčnímu webu přirozeně zajistit vysokou návštěvnost a prodejní konverzi.
Pomohl vám článek s pochopením optimalizačního principu nebo chcete ještě něco vysvětlit? Dejte nám vědět v komentářích.