Projektové řízení na stranách knih 3. část

Projektové řízení na stranách knih 3.

 

Staženo 20.5.12

 

http://obchod.portal.cz/produkt/management-zmeny/

 

Russel-Jones, Neil - Management změny

 

Management do kapsy 7
Kapesní příručka pro všechny, kteří na pracovišti proces změny řídí, nebo jím procházejí. Analýza situace, popis procesu a možnosti řešení. Kniha ukazuje srozumitelným a praktickým způsobem, v čem změny v pracovní oblasti spočívají a proč jsou nutné, proč některé změny vyžadují proaktivní management, jaký je dopad změn na zaměstnance, jak o změně komunikovat a jaké nástroje mají k dispozici ti, kdo proces změny řídí. 

 

 

http://obchod.portal.cz/produkt/projektovy-management/

 

Poster KeithApplegarth Mike - Projektový management

 

Kapesní příručka rad, metod a nástrojů pro vedoucí a členy týmů, kteří chtějí efektivně zvládat své úkoly. Projektový management vyžaduje velké množství různých dovedností - od schopnosti vytvořit vizi a plánovat, až po kontrolu, komunikaci, vedení lidí a samozřejmě dokončení projektu. Knížka obsahuje nejlepší praktiky ze všech těchto různorodých oblastí, které jsou uspořádány srozumitelnou a výstižnou formou.

 

 

http://obchod.portal.cz/produkt/vedeni-lidi-tymu-a-firem-4vydani/

 

 

Plamínek Jiří - Vedení lidí, týmů a firem - 4.vydání

 

Praktický atlas managementu – 4., zcela přepracované vydání
Čtvrté vydání velmi úspěšného a dnes již klasického díla v oblasti managementu je zcela přepracovaným vydáním, téměř novou knihou. Autor, jeden z nejuznávanějších českých odborníků na management a související oblasti, do ní zahrnul zhruba desetileté zkušenosti uplatňování teorie vitality v praxi. Publikace je vlastně průvodcem po světě podnikání. Snaží se ukázat, že i v oceánu manažerských pouček a teorií je možné se spoléhat na zdravý rozum a dobré pochopení souvislostí. Směs hutného obsahu, logické návaznosti a bohaté názornosti činí z knihy srozumitelný návod k úspěšnému řízení a podnikání.

 

 

http://www.grada.cz/ekonomie-a-podnikani/katalog/?start=150&krok=10

 

Plamínek Jiří - Tajemství motivace

Jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali – 2., doplněné vydání

 

Z obsahu

Nikdo mě tak dobře nepochválí aneb O autorovi 9
Úvod ke druhému vydání 11
1. kapitola
Devatero motivačních pravidel 13
1.1 Stimulace a motivace 14
1.2 Zlaté pravidlo motivace 15
1.3 Pravidlo motivační kotvy 17
1.4 Pravidlo diferencovaných podnětů 18
1.5 Pravidlo dvojí cesty 19
1.6 Pravidlo snadnějších alternativ 20
1.7 Pravidlo diagnostické triády 21
1.8 Zaměření na člověka 23
1.9 Struktura motivačního pole 24
2. kapitola
Osobnost a motivace 27
2.1 Inspirace v teorii vitality 28
2.2 Čtyři motivační typy lidí 32
Objevovatelé 32
Usměrňovatelé 34
Slaďovatelé 36
Zpřesňovatelé 38
2.3 Poznávání motivačních typů 40
Reakce na pochvalu 40
Reakce na kritiku 42
Reakce na zátěž 45
Reakce na nespravedlnost 46
Testování pomocí dotazníků a hodnocení expertů 49
2.4 Vedení motivačních typů 49
Objevovatelé 50
Usměrňovatelé 51
Slaďovatelé 52
Zpřesňovatelé 52
2.5 Jednání s motivačními typy 53
Malý úvod do teorie vyjednávání 53
Objevovatelé 55
Usměrňovatelé 55
Slaďovatelé 57
Zpřesňovatelé 57
2.6 Vztahy mezi motivačními typy 58
Význam typů 58
Konfliktní vztahy 61
Harmonické vztahy 63
2.7 Vztah k jiným typologiím 65
Typologie MBTI 65
Typologie vyjednávacích preferencí 67
Preferované týmové role 68
3. kapitola
Vliv motivačního prostředí 71
3.1 Psychologický motor chování 72
3.2 Hierarchie potřeb 74
Pět maslowovských pater 74
Nulté patro hierarchie 75
3.3 Poznávání motivační polohy 77
Lidé usilující o bezpečí 78
Lidé usilující o příslušnost 79
Lidé usilující o uznání 81
Sebeaktualizující lidé 83
Prostředí a osobnost 86
3.4 Jednání s lidmi na úrovni různých motivačních poloh 86
3.5 Vztah motivačního založení a motivační polohy 89
4. kapitola
Vliv aktuální situace 93
4.1 Význam emocí 94
4.2 Výbuchy emocí 96
Křivka spontánních emocí 96
Zvládání výbuchů emocí 97
Využívání výbuchů emocí 99
4.3 Zdroje emocí 100
Sebehodnocení 100
Hodnocení okolí 101
Nejistota a dezorientace 102
Kolize nálad 103
4.4 Emoční menu 104
Emoce spojené s prožíváním 104
Emoce spojené s předvídáním 105
Emoce spojené s hodnocením 106
4.5 Transakční přístup k motivačnímu naladění 107
5. kapitola
Literatura o motivaci 113
5.1 Vývoj teorie motivace 114
5.2 Literatura o kontextu motivace 115
5.3 Přehled zajímavé literatury 117
6. kapitola
Etika a metodika 119
6.1 Motivační pole 120
6.2 Postup motivace 121
6.3 Tři další pravidla na rozloučenou 123
Rejstřík 127

 

O autorovi

RNDr. Jiří Plamínek, CSc.
Ve své poradenské praxi se hrdě hlásím k myšlenkám tří českých velikánů - Jana Ámose Komenského, Josefa Švejka a Járy Cimrmana. Ámosova hravost, Švejkova prostota a Cimrmanova všestrannost - to jsou ideály, ke kterým nemotorně směřuji.
Zatím jsem pod jejich vlídným vlivem dospěl v zarostlé individuum, jež bývá pro svůj zanedbaný zevnějšek, marně vydávaný za nedbalou eleganci, odháněno od vrat firem a?přednáškových síní, dokud se nelegitimuje.
Protože jsem naprosto neschopný uživit se rukama, zkusil jsem to hlavou. Z podobnosti dějů v přírodních a ekonomických systémech jsem odvodil teorii vitality, která dnes sice skromně, ale stále spolehlivěji pomáhá identifikovat a odstraňovat problémy našich firem a institucí.
Vedle managementu se věnuji i řešení konfliktů. Moji kamarádi dokonce tvrdí, že konflikty vytvářím, abych je potom mohl řešit. Dlouho jsem to považoval za povedený bonmot - než jsem si uvědomil, že v teorii vitality skutečně takový postup existuje pro případ, že je firma příliš nehybná a konzervativní. Řešení konfliktů je totiž podstatou vývoje.
Jako zatvrzelý pacifista jsem se zamiloval do nenásilného řešení sporů. Z výletů do USA jsem přivezl do tehdejšího Československa mediaci - řešení sporů za pomoci neutrálního odborníka - a stal se prvním českým mediátorem. Na tu dobu rád vzpomínám - občas jsem musel vysvětlovat, že v rámci mediace nebudeme ani meditovat, ani vyvolávat duchy.
Vystřídal jsem devatero řemesel - rád jsem byl prospektorem v poušti, českým koordinátorem programu řešení konfliktů a rozhodování při OSN, ředitelem odboru na federálním ministerstvu, koordinátorem vzdělávání trenérů při Johns Hopkins University v Baltimoru, ale třeba i členem komise pro vyčíslování škod po okupaci Československa v letech 1968 - 1991.
Posledních zhruba 15 let jsem nezávislým lektorem a konzultantem. Píšu tradiční a e-learningové tréninkové programy, snažím se být užitečný jako facilitátor a mediátor. Tato praxe je neuvěřitelně bohatá na ojedinělé případy a neobvyklé zkušenosti. Jejich tíhy se zbavuji psaním příruček. Pokud dobře počítám, tato je již dvanáctá. Vůči našim krutě zkoušeným lesům jsem se provinil i několika knihami s přírodovědeckou tematikou.
Vzděláním se hlásím k jilemnickému gymnasiu, pražské Universitě Karlově a?marylandské JHU, teritoriálně ke zbylým lesům, vodám a skalám v širokém okolí Krkonoš. Celý život mne neopustil pocit, že kdo si při práci hraje, udělá víc.
Jiří Plamínek
jplaminek@seznam.cz
www.jiriplaminek.cz

 

Anotace

Potřebujete, aby lidé kolem vás dělali to, co od nich očekáváte? Komu by se to nehodilo! Svazek klíčů ke dveřím lidské motivace vám poskytne již druhé vydání této úspěšné knížky. Poznáte universálně platná pravidla motivace stejně jako vliv konkrétních situací, povahy prostředí a lidských osobností na motivaci. Dozvíte se, jak zjistit, který vliv v konkrétní situaci dominuje, a jak toho využít k motivaci. Zvláštní pozornost budete věnovat vztahům mezi různými motivačními typy lidí v různých motivačních situacích - například při zvládání emocí, vyjednávání, zadávání úkolů, řešení konfliktů nebo hodnocení lidí. Kniha je určena manažerům, podnikatelům, politikům všech úrovní, učitelům a lektorům, rodičům, ale i všem ostatním, kteří chtějí ve své práci nebo v osobním životě využít nečekanou sílu motivace.

 

 

http://www.grada.cz/vedeni-lidi-a-koucovani-v-kazdodenni-praxi_4730/kniha/katalog/

 

Vedení lidí a koučování v každodenní praxi  - Haberleitner ElisabethDeistler ElisabethUngvari Robert

Jak rozvíjet potenciál podřízených pracovníků (podtitul)

 

Z obsahu

O autorech 11
Návod k použití 13
Předmluva k českému vydání 15
1. Proč koučovat? 17
1.1 Ekonomické vlivy 18
1.2 Moderní pracovník 19
1.3 Změna hodnot 21
1.4 Výzva pro vedoucího 22
2. Co přináší koučování? 25
2.1 Co přináší koučování pracovníkovi? 26
2.2 Co přináší koučování vedoucím? 26
2.3 Co přináší koučování firmě a zákazníkům? 27
3. Co rozumíme pod pojmem koučování? 29
3.1 Charakteristika koučování 32
3.2 Vedení a koučování 34
4. Základní přístupy koučování 41
Každý člověk je jedinečnou individualitou 42
Každý člověk vnímá svět jinak 42
Srovnání mechanistického a systemického myšlení 47
Komunikace ze systemického pohledu 49
Učení ze systemického pohledu 50
Problém je to, co někdo jako problém definuje 51
Lidé se mohou změnit pouze sami 51
Malé změny mohou mít velký dopad 54
Každá změna má svou cenu 55
Lidé jsou z principu "dokonalí", ne "neschopní" 55
Lidé mají sklon chovat se podle očekávání druhých 56
Každý člověk má v každém okamžiku prostor k jednání a je za sebe odpovědný 58
Prověřovat je dobré, důvěřovat je lepší 61
Každý člověk má základní potřebu získávat uznání 63
Změna je možná kdykoli 64
Za vším stojí dobré úmysly a konkrétní užitek 66
Každý ví, co je pro něj dobré 67
Myšlenky, pocity a skutky tvoří jednotu 68
5. Základní postoje 69
Empatie 71
Akceptování 72
Kongruence 72
Důvěra 74
Zájem o "svět" druhého 74
Co způsobují základní postoje 74
6. Nástroje 77
6.1 Vytváření vztahu 79
Raport 79
Sledujte kanály vnímání 80
Pozorujte řeč těla 81
Dbejte na to, jaký dojem sami děláte 83
Oslovujte pracovníka jménem 83
6.2 Otázky 83
Druhy otázek 86
Na co se kouč ptá? 94
Od problému k řešení 101
6.3 Aktivní naslouchání 102
Oční kontakt 103
Rušivé faktory 104
Podíl rozhovoru 104
Čas na odpověď aneb Chování v pauzách 104
Přitakání 105
Zrcadlení 106
Navázání na představy koučovaného 107
Kladení otázek 108
Je třeba mít jasno 112
Shrnutí 112
Zapisování a znázorňování 113
6.4 Metamodel jazyka 115
6.5 Informace 119
6.6 Sdělení vzájemných očekávání 120
6.7 Poskytování a přijímání zpětné vazby 123
6.8 Práce s emocemi 132
6.9 Zveřejnění 135
6.10 Z oběti tvůrcem 136
6.11 Přerámcování 139
6.12 Změna vzorce 143
6.13 Jak zacházet s chybami 145
6.14 Jak zacházet s návrhy řešení 148
Jak konstruktivně mluvit 152
6.15 Mentální techniky 155
Vizualizace 155
Zdrojový stav 157
Relaxační cvičení, které nám pomáhá uvědomit si vlastní zdroje 158
Vizualizace koučovacího rozhovoru 159
7. Průběh koučovacího procesu 161
7.1 Možné příležitosti k rozhovorům 164
7.2 Přehled 166
7.3 Příprava na koučovací rozhovor 167
Vhodné prostředí (setting) 169
7.4 Fáze I 171
Vyjasnění vztahu 171
Analýza současného stavu 173
7.5 Fáze II 176
Fantazie o budoucnosti 176
Cíl, dílčí cíl, první krok 177
7.6 Fáze III 179
Odstranění překážek 179
Aktivování zdrojů 181
7.7 Fáze IV 183
Realizace 183
Kontrola dosažení cíle 183
7.8 Zpracování 185
7.9 Příklady 189
Vedoucí není spokojena s chováním pracovnice 189
Vedoucí není spokojen s chováním pracovníka198
Pracovník přichází s problémem 203
Návštěva semináře - transfer 205
8. Z praxe 209
8.1 Pasti při koučování 210
Nerozhodný začátek 210
Rozhovor bez získání souhlasu 211
Příliš brzy přecházíme k cíli, případně k řešení 211
Bráníme sami sobě v ptaní (a naslouchání) tím, že myslíme, že "víme" 211
V otázkách nám brání to, že se cítíme dotčeni 212
Ignorování rušivých vlivů 213
Vystřílíme veškerou munici 214
Ptáme se na vlastní mapu 214
Točíme se v kruhu 215
Ping-pong 215
Necháme koučovaného uniknout 215
Společné fňukání 216
Sám kouč nemá jasno 216
Nejasný vztah mezi koučem a pracovníkem 216
Stanovujeme diagnózu 217
Výčitky 218
Nebereme problém vážně 218
Přesvědčování místo koučování 219
Dokoučovávání k věcem, které jsou pevně dané 219
Odvádění pozornosti, vytáčení, vyhýbání, cynismus 220
Vyslýchání 220
Pracovník nepřestává mluvit 221
Pracovník odpovídá velmi stroze 222
Pokušení: Bezmocnost 222
Pokušení: Odborník 222
Pokušení: Nekompetentnost 223
Pokušení: Hovory o ostatních 223
8.2 Vlastní postoje, které brání koučování 224
Na koučování není čas 224
Mluvit je lepší než se ptát 226
Všichni pracovníci jsou stejní 227
Co si pracovníci pomyslí, když najednou začnu koučovat? 227
To už přece dělám léta! 227
Hranice koučování 229
Než začnete koučovat 231
Příloha: Prohlubující informace 235
Práce s cíli 235
Motivace 238
Test motivátorů 242
Pygmalionský efekt 250
Možná řešení ke cvičení o metamodelu 253

 

O autorovi

Elisabeth Deistler
Vystudovala matematiku a logistiku. Vedle působení na různých pozicích v oblasti IT vystudovala ještě psychologii a pedagogiku. Po získání kvalifikace jako sociální a životní poradkyně a po absolvování dalšího vzdělávání (biofeedback, sugestopedie atd.) zahájila v roce 1998 samostatnou poradenskou činnost. Jako bývalá vrcholová sportovkyně se věnuje i sportovcům v oblasti mentálního tréninku a působí jako lektorka na vysoké škole. V roce 2003 založila ve Vídni poradenskou firmu E & E Entwicklung und Erfolg.
Elisabeth Deistler pracuje/pracovala mimo jiné pro: BP Austria, Bombardier Transportation, Felix Austria, Leica Geosystems Schweiz, Raiffeisenlandesbank, SAP Österreich, Siemens Österreich, TINA Vienna Transport Strategies. 
Kontakt: e.deistler@aon.at, www.e-und-e.info
Elisabeth Haberleitner
Vystudovala francouzštinu a historii (učitelství) a zahraniční obchod na Wirtschaftsuniversität (Ekonomická univerzita) ve Vídni. V rámci manažerské činnosti v textilní firmě vybudovala pobočku v Německu. Po dalším vzdělávání (systemický koučink, firemní poradenství, bioenergetická terapie atd.) získávala zkušenosti v německé konzultační firmě. Od roku 1995 působí jako samostatný kouč, jako lektorka vyučuje na vysoké škole. V roce 2003 založila ve Vídni poradenskou firmu E & E Entwicklung und Erfolg.
Elisabeth Haberleitner pracuje/pracovala mimo jiné pro: ABB, AE & E, Agrana, Allianz, Bene Büromöbel, Bombardier Transportation, Borealis, Orkla Foods Int., Raiffeisenlandesbank, Reuters, Roche, Siemens Österreich, TNT Express. 
Kontakt: e.haberleitner@aon.at, www.e-und-e.info
Robert Ungvari
Vystudoval elektromedicínu a získával zkušenosti v rakouském kabelářském průmyslu. Po absolvování dalšího vzdělávání (koučink a trénink, metodika her, outdoorový trénink, Whole Scale Change, NLP, alternativní medicína, Deeksha atd.) působil jako kouč v Institutu koučování pro manažery ve Vídni. Po založení Institutu pro komplexní firemní koučink v roce 2003 následovalo v roce 2006 založení společnosti create momentum ve Vídni.
Robert Ungvari pracuje/pracoval mimo jiné pro společnosti: Airest, Eskimo, Hewlett Packard, Iglo, Lafarge Perlmoser, Motorola, Raiffeisen Leasing, Sanova Pharma, SDS, Stora Enso Timber, T-Systems Austria, UC4 Software, Unilever. 
Kontakt: robert@ungvari.com, www.createmomentum.at
Hlavní činnost autorů:
rozvoj manažerů;
vzdělávání v oblastech vedení, podpora, koučování, vedoucí jako kouč;
firemní rozvoj, tvorba vizí;
koučink pro jednotlivce i týmy;
sebeřízení, zvládání konfliktů, mentální trénink;
vzdělávání koučů;
supervize.

 

Anotace

Vynikající knížka určená všem vedoucím pracovníkům ukazuje, jak úspěšně vést a rozvíjet podřízené pracovníky pomocí koučování. Publikace se stala bestsellerem v oblasti manažerské literatury v západní Evropě. Dozvíte se v ní, jak pomocí technik koučování napomáhat svým podřízeným spolupracovníkům k větší samostatnosti, jak je vést k zodpovědnosti a podnikatelskému myšlení. V knize se zároveň dočtete, jak získáte jako manažeři více prostoru pro své prioritní a strategické úkoly. Publikace je mimořádná v tom, že obsahuje velké množství ukázkových rozhovorů, koučovacích otázek, konkrétních příkladů a praktických poznámek k typickým situacím koučování. Dozvíte se, proč volit koučování a jaké jsou jeho přínosy, jak si vybudovat základní potřebné postoje a vztahy s podřízenými spolupracovníky, jak konkrétně využívat nástroje koučování, jako např. otázky, aktivní naslouchání, zacházení s chybami, zpětnou vazbu, mentální techniky a mnoho dalších, jaký je průběh koučovacího procesu a co patří mezi nejčastější chyby a překážky úspěšného koučování. Knížka díky své velké praktičnosti, srozumitelnosti a čtivosti nabízí cenné rady pro každodenní vedení lidí.

 

http://www.grada.cz/vedeni-porad_6815/kniha/katalog/

 

Plamínek Jiří - Vedení porad

Jak dosáhnout maximální výsledku s minimem lidí, času a energie – 2., rozšířené vydání

 

Z obsahu

O autorovi 7
Úvod 9
1. kapitola
Volba témat pro poradu 13
1.1 Témata a typy porad 14
1.2 Příklady nevhodných témat 14
1.3 Zásady pro výběr témat 17
1.4 Informativní porada 18
1.5 Řešitelská porada 19
1.6 Rozhodovací porada 21
1.7 Vývoj porad z pohledu teorie vitality 22
2. kapitola
Dynamika a struktura porady 25
2.1 Spontánní vývoj porady 26
2.2 Poznávání a význam krizí 27
2.3 Doktorát poradních věd 30
2.4 Průběh diskuse 31
2.5 Schéma porady 32
2.6 Pravidlo KrMHo 34
3. kapitola
Účastníci porady a rozdělení rolí 37
3.1 Kolik účastníků by měla mít porada 38
3.2 Koho na poradu pozvat 41
3.3 Jak rozdělit role 44
3.4 Role účastníka 45
3.5 Role vedoucího 45
3.6 Role zapisovatele 46
3.7 Role facilitátora 46
3.8 Jak vzniká spokojenost 46
4. kapitola
Základy facilitace 49
4.1 De?nice, smysl a význam facilitace 50
4.2 Šest zásad facilitace 51
4.3 Standardní nástroje facilitátora 58
4.4 Nástroje pro řešení obtíží 64
5. kapitola
Organizace porad 71
5.1 Příprava na poradu 72
5.2 Úvod porady 75
5.3 Průběh porady 78
5.4 Závěr porady 79
5.5 Následné aktivity 80
6. kapitola
Čas, prostor a technika 83
6.1 Uspořádání prostoru porady 84
6.2 Využívání prostoru porady 86
6.3 Optimální délka porady 88
6.4 Hospodaření s časem na poradě 89
6.5 Technické zajištění porady 93
7. kapitola
Cesta k doktorátu poradních věd 97
7.1 Knihy o kontextu vedení porad 98
7.2 Tréninkové kursy 100
7.3 Poradenství a koučování 101
7.4 Výběr ze související literatury 102
Přehled obrázků 104

 

O autorovi

Jméno autora této knihy je ve světě manažerského vzdělávání a poradenství těžké přehlédnout. Znají jej zejména firmy a instituce, které musely v posledních letech řešit vyhrocené konflikty, a také podniky, které vsadily svou budoucnost na systematický rozvoj kompetencí svých zaměstnanců. 
Jiří Plamínek vystudoval přírodní vědy naUniverzitě Karlově v Praze a absolvoval dvouletý manažerský program Johns Hopkins University v Baltimore. V devadesátých letech vystřídal několik manažerských pozic. Byl ředitelem odboru na federálním ministerstvu životního prostředí, programovým manažerem Ústavu pro ekopolitiku a českým koordinátorem programu řešení konfliktů a rozhodování UNITAR. 
Nyní je nezávislým konzultantem a lektorem. Zabývá se praktickým managementem, řešením konfliktů a přípravou manažerů firem a firemních specialistů - vyjednávačů, facilitátorů, lektorů a mediátorů. 
Mezi jeho klienty patří nejúspěšnější české firmy, centrální orgány státní správy a prestižní vysoké školy. 
Je autorem několika knih (například rozsáhlé učebnice řízení Synergický management, atlasu Vedení lidí, týmů a firem, příruček Jak řešit konflikty a Tajemství motivace, knihy Teorie vitality nebo atlasu Sebeřízení) a spoluautorem řady dalších. Napsal desítky odborných a popularizujících článků. 
Jiří Plamínek se zabývá také metodickou prací - je například autorem teorie vitality, spoluautorem metodiky Management by Competencies(r) a Plánovacího systému ADK a autorem řady tréninkových kurzů, simulačních her a testů a e-learningových programů.

 

Anotace

V čtivé a praktické knížce zkušeného lektora a facilitátora se dozvíte, jak porady vést, aby plnily svůj účel a zároveň se podobaly koncertu sehraného hudebního tělesa. Manažerům, vedoucím týmů a ostatním účastníkům porad kniha nabízí ryze praktická témata: čím se efektivně vedené porady liší od těch ostatních, jaké jsou nejčastější chyby při vedení porad, jak pro poradu vybrat účastníky a jak se na ni připravit, jak udržovat její dynamiku a pracovat s problémovými účastníky, a také jak hospodařit s časem a jak využívat prostor a technické pomůcky. Zvláštní pozornost je věnována facilitaci. Druhé vydání úspěšné knížky se podrobněji zabývá účelem a obsahem porad, tedy uměním stanovit, co přesně na poradě řešit a s kým, dále se věnuje specifickým variantám porad s různým typem zadání, uvádí příklady postupů ovlivňujících dynamiku porady či ukazuje časté chyby vznikající při formulaci cílů porad a je doplněno o nové zkušenosti autora z předchozích pěti let. Srozumitelný výklad je doprovázen mnoha příklady z praxe a názornými obrázky.